آموزشی, زیبایی

چیکار کنم پوستم شفاف بشه؟ 10 ترفند شفاف سازی پوست

چیکار کنم پوستم شفاف بشه

چیکار کنم پوستم شفاف بشه؟ 10 ترفند شفاف سازی پوست |

شفاف سازی پوست یکی از معضلاتیست که از گذشته تا کنون مورد توجه همگان بوده و بشر همواره به دنبال راهکار هایی جهت پیشبرد این هدف بوده است. امروزه کمتر کسی پیدا میشود که زیبایی و شفافیت پوستش را جدی نگیرد، زیرا که یک پوست سالم  تاثیر فراوانی بر روی نشاط و اعتماد به نفس هر شخص دارد. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به سلامت پوست خود اهمیت میده بهتر این مقاله از دلورس را از دست ندهید.

ویژگی های یک پوست خوب

قبل از شروع ترفند های موثر در زیبایی و شفاف سازی پوست باید بدانید یک پوست خوب چه ویژگی هایی دارد تا درک بهتری را از اهمیت و هر راهکار بدست آورید.

چیکار کنم پوستم شفاف بشه؟

راهکارهایی که برای داشتن پوسف شفاف باید رعایت شود:

پوستی صاف و یک دست و بدون چین و چروک

بارز ترین ویژگی یک  پوست سالم صاف و یک دست بودن آن می باشد، به گونه ای که فاقد هرگونه برامدگی و فرورفتگی و جوش باشد که این ویژگی به راحتی با لمس قابل برسی می باشد.  برای دست یابی به این هدف راهکار های زیادی وجود دارد که در ادامه به آن میپردازیم.

1) رژیم غذایی مناسب

اولین و موثرترین راهکار برای داشتن پوستی بدون جوش رعایت رژیم غذایی سالم می باشد. مصرف بیش از حد فسفود ها و غذاهای چرب و سرخ کردنی و لبنیات میتوانند از جمله عوامل به وجود آمدن جوش و آکنه باشند.

در عین حال مصرف انواع  سبزیجات ، حبوبات ، میوه ها اللخصوص مواد غذایی که شامل روی و ویتامین های A و E و آنتی اکسیدان می باشند می توانند باعث کاهش التهابات پوستی شده و سبب بهبود و از بین رفتن این جوش ها شوند.

از جمله این مواد غذایی پرخاصیت میتوان به مرغ، ماهی ، غذاهای دریایی ، تخم مرغ، سبزیجات و میوجاتی همچون اسفناج، هویج، زرد آلو، عدس انواع آجیل ها مثل بادام، تخمه  کدو،کشمش و بسیاری مواد دیگر که شاید کمتر کسی تابه الان به آن ها توجه کرده باشد.

استفاده از رژیم غذایی مناسب

2) شستشوی مداوم پوست – چیکار کنم پوستم شفاف بشه

از جمله مواردی که باید خیلی به توجه کنید شستشو صورت  به وسیله فوم های شستشو و ژل های شستشو می باشد، زیرا این کار باعث پاکسازی چربی اضافی پوست و باکتری ها میشود و از بروز جوش ها جلوگیری میکند.

بهترین تایم شستشو صورت شب ها  قبل خواب و صبح ها پس از بیداری می باشد؛ دقت داشته باشید که هیچگاه با آرایش نخوابید و هنگام شستشو صورت از آب گرم نه خیلی داغ استفاده کنید زیرا که آب داغ سبب از بین رفتن چربی مفید پوست و خشکی آن می شود.

به خاطر داشته باشید که بهتر است شستشو صورت خود را با استفاده از تونر ها و آبرسان یا مرطوب کننده تکمیل کنید تا از پوستی صاف تر و بدون جوش برخوردار شوید.

شستشوی مداوم پوست

3) استفاده از ضدآفتاب

همانطور که میدانید باوجود نیاز ما به آفتاب اگر یه سری موارد را رعایت نکنیم این آفتاب میتواند برای ما بسیار زیان آور باشد؛ چرا که آفتاب با از بین بردن سلول های پوستی و ایجاد خشکی در پوست سبب بسته شدن منافذ پوستی شده وافزایش جوش های صورت میشود. از طرفی دیگر بدن برای برطرف کردن این خشکی دست به ترشح چربی میزند  که خود از عوامل اصلی بروز چربی می باشد.

از سویی دیگر آفتاب میتواند با خشک کردن جوش ها سبب ماندگاری و سیاه شدن جای جوش ها شود و موجب پیری پوست و افزایش چین و چروک شود؛ پس با این توصیفات اگر میخواهید پوستی صاف و بدن جوش داشته باشید ضدآفتاب باید جزئی جدا نشدنی از روزمره تان باشد.  

استفاده از ضدآفتاب

4) استفاده از لایه بردار

اگر شما هم با سوال چیکار کنم پوستم شفاف بشه ؟ روبرو هستید، یکی از روش های دیگر استفاده از لایه بردار است. سعی کنید حداقل یک الی دوبار در هفته پس از شستشو صورت از یک کرم لایه بردار مناسب استفاده کنید تا با از بین بردن سلول های مرده ای که مفافذ پوست را بسته اند  از بروز جوش ها جلوگیری کنید.

استفاده از لایه بردار

5) شستشو حوله و رو بالشتی

سعی کنید حلوله و رو بالشتی که به طور مداوم با پوست صورتتان در ارتباط هست را هر چند وقت یه بار بشورید تا با از بین بردن آلودگی های محیطی، گرد و غبار و باکتری های موجود به پاکیزه نگهداشتن صورت خود کمک کرده و از بروز جوش های جلوگیری کنید.

شستشوی حوله و روبالشی

بهتر است بدانید: روش های مهم از بین بردن بوی بد واژن

6) اصلاح با تیغ ممنوع!!

استفاده از تیغ را برای خود ممنوع کنید زیرا که استفاده از تیغ ها موجب آسیب به منافع کوچک پوست شده و مکان مناسبی برای جذب آلودگی و باکتری را به وجود میاورند که سبب  افزایش جوش ها در سطح پوست میشوند.

اصلاح با تیغ

7) لوازم آرایشی مناسب

همانگونه میدانید ما پنج گونه پوستی نرمال، چرب، خشک، مختلط، حساس داریم که امروزه با توجه به پیشرفت علم محصولات زیادی برای هرکدام از این گونه های پوستی تولید و در دسترس مردم قرار گرفته است. شما باید به کمک شناخت و کسب اطلاعات راجب پوستتان محصولی متناسب با پوست خود انتخاب کنید تا پوستی زیبا و سالم داشته باشید.

لوازم آرایشی مناسب

8) ماساژ پوستی

  • ماساژ صورت به کمک عصاره آلوئه ورا سبب می شود به مرور زمان پوستی سفت وبدون چین و چروک را تجربه کنید.
  • ماساژ با روغن آرگان با رفع خشکی پوست باعث جلوگیری از پیری زود رس و چین و چروک میگردد.

ماساژ پوستی

9) کرم دور چشم

استفاده از کرم های دور چشم مناسب  موجب رفع تیرگی های زیر چشم وبهبود چین و چروک های موجود میشود.

 10) ترک سیگار

سیگار کشیدن علاوه بر صدمات جبران ناپذیری که بر سیستم بدن میگذارد موجب سریع تر شدن روند پیری پوست و ایجاد چین و چروک میشود.

ترک سیگار

در پایان

در این مقاله به سوال چیکار کنم پوستم شفاف بشه پاسخ دادیم و راهکارهایی را ارائه دادیم. فراموش نکنید برای نتیجه بهتر نیاز دارید به طور مداوم این نکات را رعایت و در روزمره از آنها استفاده کنید. به طور کلی پوست ما برای حفظ نشاط و جوانی خود مانند هر بخش دیگر بدن نیاز به مراقبت و توجه دارد؛ و اهمیت به پوست به عنوان عضوی تاثیر گذار در افزایش اعتماد به نفس و شادمانی از واجبات هرکس می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.