زیبایی

چرا موهام میریزه؟ روش های مراقبت از مو

روش های مراقبت از مو

موی سر یکی از مهم ترین بخش های زیبایی فرد هستش و وقتی اگه شروع به ریزش کنه کم کمک دچار افسردگی میشه و مدام توی سرش سوال میکنه که چرا موهام میریزه؟ بعضی از ریزش های مو ارثی هست و با کمک روش های مراقبت از مو فقط میشه روند ریزش رو کندتر کرد اما بعضی از ریزش ها بخاطر کم کاری خودمون هست. وقتی به موهامون نمیرسیم و توقع داریم همیشه زیبا، پرپشت و سالم بمونن! برای اینکه موهای سالم و خوبی داشته باشید باید روش های مراقبت از مو رو جدی بگیرید و توی روتین زندگی‌تون جا بدین.

امروز با دلورس همراه باشید تا درباره روش های مراقبت از مو حرف بزنیم تا دیگه با سوال چرا موهام میریزه مواجه نشین 🙂

انواع روش های مراقبت از مو

در ادامه چند روش برای مراقبت از موهاتون رو با هم بررسی می کنیم تا ریزش اونها رو تا حد زیادی کاهش بده:

موها رو درست شونه بکشید!

یکی از مهمتری علت ریزش موها شونه کشیدن اشتباهه. اول اینکه اصلا موهاتون وقتی خیسه و تازه از حمام اومدیم شونه نکشید و اجازه بدین موها با دمای اتاق خشک بشن. نکته دوم اینه که موها رو از ریشه مو شروع نکنین به شونه کشیدن اینجوری گره موها زیاد هستش و باعث کنده شدن مو از پوست شر میشه، اول از پایین شورع کنید به برس کشیدن و به سمت بالا حرکت کنید. هچنین موهاتون رو قبل از حمام برس بکشید تا شامپو و مواد شوینده ای که استفاده می کنید لای گره های مو نمونه و تمیز بشن. در آخر هم برای باز کردن گره های مو از شونه ای که دندونه های درشتی داره استفاده کنید.

روش های مراقبت از مو

شست و شوی موها

یکی از باورهای غلط در رابطه با شستن مو اینه که اکثر افراد فکر می کنن هرچقدر مو رو بیشتر بشورن تمیزتره اما درستش اینه که بین هر بار شستن مو حداقل یک روز باید فاصله باشه اما اگر شاغل هستید و دوست دارید موهاتون همیشه تمیز باشه بیشتر از یک بار توی روز اون ها رو شست و شو ندین. اما خب شستن مو ها هم برای خودش اصولی داره که باید رعایت بشه:

  • وقت شستن موها زیاد از مواد شوینده مانند شامپو استفاده نکنید.
  • برای شستن موها از آب ولرم استفاده کنید، نه خیلی سرد و نه خیلی داغ.
  • بعد از حمام هم موهاتون رو زیادی با حوله ماساژ ندین چون موهای خیس 3 برابر موهای خشک آسیب پذیرتر هستند.

خشک کردن موها

بهترین روش خشک کردن موها این هستش که اجازه بدین خودشون با دمای محیط خشک بشن. ممکنه زمان بر باشه اما از اینکه موهاتون آسیب ببینن خیلی بهتره. اگه هم که خیلی عجله داشتین اول یه حوله یا پارچه دور موهاتون بپیچین تا آبش به خوبی گرفته بشه، بعدش با یه حوله یا پارچه نرم دیگه موهاتون رو به آرومی ماساژ بدین. اصلا و به هیچ عنوان برای خشک کردن موها از درجه Hot (گرم) سشوار استفاده نکنید چون توی زمان طولانی باعث آسیب دیدن موها میشه.

استفاده از ماسک مو

یکی دیگه از روش های مراقبت از مو استفاده از ماسک هاست. ماسک موها چون از ذرات ریزتری نسبت به نرم کننده ساخته شدن راحت به ساختار مو نفوذ می کنند و موها رو تقویت و ترمیم می کنند. مخصوصا زمانی که موها بر اثر رنگ کردن یا حرارت بیش از حد آسیب دیده باشن استفاده از ماسک موها برای بازگشت سلامت توصیه میشه. مثلا دو نوع ماسکی خونگی بهتون معرفی می کنم که اگه دو ساعت قبل از حمام رفتن ازشون استفاده کنید فوق العاده تاثیرگذار میشن:

  • یک عدد تخم مرغ و 4 قاشق روغن زیتون رو با هم ترکیب کنید و به موهاتون بمالید.
  • عسل رو به همراه 4 قاشق سرکه سیب مخلوط کنید و استفاه کنید. (نگهداری این ترکیب روی موها 20 الی 30 دقیقه کافیه)
  • ترکیب عسل و ماست

روش های مراقبت از مو

کوتاه کردن مرتب موها

میدونم براتون شاید سخت باشه اما بهتره که هر 2 ماه موهاتون رو نوک گیری کنید تا از خشکی مو، وز شدن و موخوره زدنش جلوگیری بشه. اگه موهاتون زیاد موخوره میزنه میتونین هر 6 هفته این کارو بکنید.

حفظ رطوبت مو با روغن

یکی دیگه از روش های مراقبت از مو حفظ رطوبت آنها با استفاده از روغن هاست. برای این کار می‌تونین از انواع روغن ها مثل زیتون، نارگیل، کنجد، کرچک و … استفاده کنید.

در پایان…

هممون میدونیم که یکی از زیبایی های افراد موهاشون هست. بنابراین حفظ و مراقبت صحیح از موها باعث میشه تا علاوه بر اینکه ریزش کمتری داشته باشن، شاداب، پرپشت و سرحال به نظر بیان. روشهای مراقبت از مو رو جدی بگیرید و توی روتین روزانتون قرار بدین. امیدواریم این مطلب آموزشی براتون مفید بوده باشه، اگر نظر یا تجربه ای در خصوص روش های مراقبت از مو دارید میتونین در بخش دیدگاه ها با ما در میون بذارین.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.