عینک

دلیل استفاده از عینک در پاییز

دلیل استفاده از عینک در پاییز

یکی از باورهای اشتباه و بسیار رایج در بین مردم استفاده از عینک آفتابی تنها در فصل تابستان است. باید بگویم که اتفاقا در فصل پاییز باید بیشتر از عینک آفتابی استفاده کنید. درست است که در فصل پاییز باید با لباس های گرم خداحافظی کنید و هوا سردتر می شود اما عینک آفتابی یکی از ضرورات است. حتما برایتان سوال است خوب دلیل استفاده از عینک در پاییز چیست؟! برای پاسخ به این سوال همراه دلورس باشید تا با هم این علت را بررسی کنیم.

دلیل استفاده از عینک در پاییز

چرا باید در فصل پاییز از عینک آفتابی استفاده کنیم؟

دلیل استفاده از عینک در پاییز – استفاده از عینک آفتابی در فصل پاییز همچنان مهم و ضروری است و دارای مزایا و دلایل زیادی است که می‌توان به آنها اشاره کرد:

حفاظت از چشمان در برابر اشعه مضر آفتاب

در فصل پاییز، اشعه UV (فرابنفش) هنوز هم حاضر است و می‌تواند بر چشمان ما تأثیر منفی داشته باشد. اینکه شما آفتاب را نمی بینید دلیل بر این نیست که نوری تابیده نمی شود. استفاده از عینک آفتابی با فیلتر UV می‌تواند چشمان را در مقابل این اشعه محافظت کند و از بروز مشکلات مانند سوختگی قرنیه، اگزما و افزایش خطر بروز بیماری‌های چشمی جلوگیری کند.

زاویه کاهش تابش – دلیل استفاده از عینک در پاییز

یک عامل و  دلیل استفاده از عینک در پاییز، نور خورشید ممکن است کمی متفاوت باشد و تابش خیره‌کننده‌ای داشته باشد، به ویژه در زمانهایی که خورشید کمی پایین‌تر از افق قرار دارد. عینک آفتابی می‌تواند از تابش نور خیره‌کننده محافظت کند و راحتی بینایی را افزایش دهد.

محافظت از پوست حساس ناحیه چشم

دلیل استفاده از عینک در پاییز می‌تواند محافظت از پوست باشد. پوست ناحیه چشم بسیار حساس است و در برابر اشعه UV حساسیت بیشتری نسبت به بقیه قسمتهای صورت دارد. استفاده از عینک آفتابی می‌تواند از پوست حساس این ناحیه محافظت کند و از بروز چروک و لکه‌های پیری زودرس جلوگیری کند. بنابراین با توجه به اینکه گفتیم در فصل پاییز همچنان آفتاب می تابد، خطرات ناشی از تابش آن نیز همچنان باقیست.

راحتی و بهبود در بینایی – دلیل استفاده از عینک در پاییز

یکی دیگر از دلیل استفاده از عینک در پاییز می‌تواند راحتی و بهبود بهتر بینایی باشد. استفاده از عینک آفتابی در فصل پاییز می‌تواند به راحتی و بینایی بهتر کمک کند. این عینک‌ها می‌توانند از تابش نور زاویه‌ای و نور خیره‌کننده خورشید در طول روز محافظت کنند و بینایی را بهبود بخشند.

دلیل استفاده از عینک در پاییز

روش های مراقبت از عینک آفتابی

حالا که دلیل استفاده از عینک در پاییز متوجه شدید، برای مراقبت از عینک آفتابی خود و حفظ کیفیت و عمر آن، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • هنگام عدم استفاده از عینک آفتابی، بهتر است آن را در جعبه یا کیسه‌ای مناسب و محافظت‌کننده قرار دهید. همچنین، در هنگام جابجایی آن، از قرار دادن آن در محل‌های برشی و ترک‌خورده خودداری کنید.

 

  • برای تمیز کردن عینک آفتابی، از یک پارچه نرم و تمیز استفاده کنید. از استفاده از محلول‌های شیمیایی قوی یا محلول‌های حاوی الکل خودداری کنید، زیرا ممکن است به طبقه‌بندی و ظاهر عدسی‌ها آسیب برسانند. همچنین، برای پاک کردن اثر انگشت‌ها و چربی‌ها، می‌توانید از مایع خاص مخصوص عینک استفاده کنید.

 

  • هنگام پاک کردن عینک آفتابی، از استفاده از پارچه نرم و ضدخش برای خشک کردن استفاده کنید. همچنین، عینک را در محلی جداگانه نگهداری کنید تا از خراشیدگی غیرضروری جلوگیری شود. از قرار دادن عینک در جیب‌هایی که ممکن است با دیگر اشیاء تماس داشته باشند، خودداری کنید.

 

  • در هنگام استفاده از عینک آفتابی، از تماس با مواد شیمیایی آسیب‌رسان مثل اسپری‌های ضدعفونی کننده، لاک یا مواد حاوی اسید خودداری کنید. این مواد می‌توانند به عدسی‌ها و فریم عینک صدمه بزنند.

 

  • هنگام عدم استفاده از عینک آفتابی، آن را در محلی خشک و دور از تماس با مستقیم نور خورشید و حرارت نگهداری کنید. اگر عینک دارای قابلیت جمع‌شدن است، آن را در حالت جمع شده نگهدارید تا از خم شدن یا شکستن جلوگیری شود.

 

  • برای جلوگیری از افتادن و گم شدن عینک آفتابی، می‌توانید از بند عینک استفاده کنید. این ببند عینک می‌تواند عینک را به سر و گردن شما بچسباند و در مواقعی که از عینک استفاده نمی‌کنید، آن را در دسترس خود نگه دارید.

 

  • در فصولی مانند تابستان، اجتناب از قرار دادن عینک آفتابی در خودروها یا محل‌هایی با دمای بالا مهم است. دمای بالا می‌تواند موجب تغییر شکل و تخریب عینک شود.

دلیل استفاده از عینک در پاییز

حالا که دلیل استفاده از عینک در پاییز برایتان روشن شد، استفاده از این اکسسوری را به هیچ عنوان فراموش نکنید تا چشمان و بینایی‌تان آسیب کمتری ببیند.

خرید انواع عینک آفتابی اصل از دلورس

خرید انواع عینک آفتابی اصل از دلورس، شما را به جهانی دیگر از استایل، کیفیت و بینایی هدایت می‌کند! عینک‌های آفتابی دلورس با طراحی‌های مدرن، شیک و جذاب به شما امکان می‌دهند بهترین استایل را داشته باشید. با خرید از ما می‌توانید به طور مطلوبی به لباس‌ها و ظاهر خود افزوده و بهترین نسخه از خود را نشان دهید.

فروشگاه دلورس با ارائه مجموعه‌ای گسترده از طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، به شما امکان می‌دهد عینکی را انتخاب کنید که با سلیقه و سبک شما هماهنگ باشد. از طرح‌های کلاسیک تا مدرن، دلورس همیشه یک گزینه مناسب برای شما دارد.

دلورس، بهترین مقصد خرید برندهای انواع عینک آفتابی با طراحی‌های جذاب و جدید است. با ما، شما قادر می‌توانید تمامی خواسته‌هایتان را درباره استایل و مد روز خود برآورده کنید. مجموعه‌ای گسترده از عینک‌های زنانه و مردانه با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در فروشگاه دلورس منتظر شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.