عینک

تشخیص عینک آفتابی اصل با موبایل

تشخیص عینک آفتابی اصل

اگر قصد خرید عینک آفتابی را دارید، باید متذکر شوم که مهم‌ترین قسمت خرید شما تشخیص عینک آفتابی اصل است زیرا ارتباط مستقیم با سلامت چشمان شما دارد. خرید عینک آفتابی اصل می‌تواند از ورود نور ماوراء بنفش به چشم و آسیب به آن جلوگیری کند. این مهم‌ترین اصل در خرید یک عینک دودی است. حتی با اینکه لایه ازون میزان زیادی از این اشعه‌ها را دفع می‌کند اما باز هم مقداری از آن به زمین می‌رسد و باعث ایجاد مشکلاتی در چشم افراد می‌شود، بنابراین باید از عینک آفتابی باکیفیت و اصل استفاده نمود.

اما سوال اینجاست که چگونه یک عینک آفتابی اصل را تشخیص دهیم؟ روش های مختلفی برای تشخیص عینک دودی اصل وجود دارد که می‌توانید از آنها کمک بگیرید اما یکی از ساده‌ترین روش‌ها که به ابزار خاصی نیاز ندارد، کمک گرفتن از تلفن همراه است. این روزها همه از تلفن های همراه هوشمند استفاده می کنند که به یک ابزار معمول در دست افراد تبدیل شده است. بنابراین در زمان خرید با یک تلفن همراه خرید خود را مطمئن کنید. اما چگونه باید این کار را انجام داد؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه همراه با دلورس باشید 🙂

تشخیص عینک آفتابی

تشخیص عینک آفتابی اصل با ریموت تلویزیون؟!

یک عینک آفتابی استاندارد حدود 90 تا 95 درصد از ورود اشعه ماوراء بنفش به چشم جلوگیری می‌کند. این میزان از جذب باید توسط دستگاه های مخصوصی انجام شود. حتما تابحال شنیده‌اید که با ریموت تلویزیون می‌توانید اصل بودن عینک آفتابی را تشخیص دهید آن هم به این صورت که اگر کنترل تلویزیون از پشت عینک دودی عمل کرد، فیک است. اما این باور به هیچ عنوان درست نیست و یک تشخیص کاملا اشتباه می باشد.

این حقیقت وجود دارد که با کنترل تلویزیون ضد UV بودن عینک آفتابی قابل تشخیص نمی باشد. اما در عوض ما روشی را به شما معرفی می‌کنیم که به راحتی بتوانید عینک آفتابی اصل را تشخیص دهید.

اما قبل از همه این‌ها در زمان خرید عینک آفتابی به جعبه عینک، محل حک شدن لوگو، بسته بندی، قاب عینک و موارد این چنین توجه کنید. این موارد هم روش های دیداری برای تشخیص عینک دودی اصل می باشد. برای مثلا برند ریبن کلمه Ray-Ban و کدِ اندازه‌ عینک را در زیر نوار فلزی بالای پل عینک حک می کند. با این نشانه و تطابق آن با کد روی بسته بندی می‌توانید از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

تشخیص عینک آفتابی

تشخیص عینک آفتابی اصل با موبایل

معمولا عینک های آفتابی همیشه یک برچسب پلاریزه دارند که در حقیقت همیشه قابل اعتماد نیستند. برای تشخیص پلاریزه بودن عینک دودی یک روش ساده وجود دارد که آن هم کمک گرفتن از تلفن همراه است. برای استفاده از این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. موبایل خود را روشن نمایید  یکی از عدسی های عینک آفتابی را در مقابل ضفحه تلفن همراه قرار دهید. فقط توجه کنید که بخش داخلی عینک رو به صفحه نمایش باشد، مانند زمانی که عینک را به چشمتان می‌زنید.
  2. سپس به آرامی عینک یا تلفن همراه‌تان را به میزان 90 درجه بچرخانید.
  3. اگر تصویری که مقابل شما قرار دارد، هیچگونه تغییری نکرد و همانگونه رنگی بود، عینک پلاریزه نیست ولی اگر تصاویر تیره یا بطور کامل سیاه شدند، عینک آفتابی شما اصل می باشد.

تشخیص عینک آفتابی

مزایای عینک پلاریزه

عینک های پلاریزه مزایای زیادی دارند. عدسی‌های پلاریزه قادر به کاهش تابش نور شدید خورشید هستند. این عدسی‌ها با فیلتر کردن نور، باعث بهبود راحتی بینایی در مواجهه با منابع نوری شدید می‌شوند.

همچنین قادر به کاهش تداخل نوری از منابع نوری غیرمستقیم مانند برخورد نور با سطوح شیشه‌ای یا لامپ‌ها هستند. این تداخل نوری می‌تواند عوارضی مانند افزایش درخشندگی، کاهش وضوح تصویر و تاریکی‌های ناگهانی در دید را به همراه داشته باشد. عدسی‌های پلاریزه با جذب و فیلتر کردن تداخل نوری، بهبود کیفیت تصویر را فراهم می‌کنند.

عینک های پلاریزه قادر به جذب و فیلتر کردن اشعه‌های ماورای بنفش (UV) هستند. اشعه UV می‌توانند برای چشم‌ها آسیب زا باشند و باعث بروز مشکلاتی مانند ابولبالی شبکیه، کاتاراکت و سایر بیماری‌های چشمی شوند. عدسی‌های پلاریزه با فیلتر کردن اشعه UV، محافظتی قوی برای چشم‌ها ایجاد می‌کنند.

تشخیص عینک آفتابی

راهنمای خرید عینک آفتابی اصل

فراموش نکنید که عینک های دودی اصل توسط کشور ایتالیا تولید می‌شوند. همچنین برای درجه جذب UV از دستگاه UVمتر که در عینک فروشی‌های برند و معتبر به راحتی یافت می‌شود، استفاده می‌کنند. یکی از روش های محافظت از چشم‌ها مخصوصا در فصل تابستان که نور خورشید مستقیما می‌تابد، کمک گرفتن از عینک های آفتابی است. از این رو متخصصان چشم پزشکی همیشه توصیه می کنند از عینک های آفتابی اصل استفاده نمایید.

در هنگام خرید عینک آفتابی اصل بهتر است موارد زیر را نیز مدنظر داشته باشید:

  • از عینک دودی بزرگ استفاده کنید تا چشمان‌تان را به خوبی بپوشاند و دسته های بزرگی برای جلوگیری از عدم ورود نور ماوراء بنفش داشت باشد.
  • بهتر است از عینک هایی به رنگ خاکستری و قهوه ای استفاده کنید. زیرا باعث تغییر رنگ در اشیا نمی‌شود و به راحتی می‌توانید در طول روز و به مدت طولانی از آنها استفاده نمایید.

خرید عینک آفتابی اصل از دلورس

خرید عینک آفتابی اصل از دلورس، شما را به جهانی دیگر از استایل، کیفیت و بینایی هدایت می‌کند! عینک‌های آفتابی دلورس با طراحی‌های مدرن، شیک و جذاب به شما امکان می‌دهند بهترین استایل را داشته باشید. با خرید از ما می‌توانید به طور مطلوبی به لباس‌ها و ظاهر خود افزوده و بهترین نسخه از خود را نشان دهید.

فروشگاه دلورس با ارائه مجموعه‌ای گسترده از طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، به شما امکان می‌دهد عینکی را انتخاب کنید که با سلیقه و سبک شما هماهنگ باشد. از طرح‌های کلاسیک تا مدرن، دلورس همیشه یک گزینه مناسب برای شما دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.